Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

Formål:
I henhold til databeskyttelsesloven skal foreningen oplyse foreningens medlemmer om hvad formålet er med indsamling af personoplysninger, og hvor længe oplysningerne opbevares.
For at opfylde dette krav er der udarbejdet denne privatlivspolitik, som pr. 15. juni 2018 vil være tilgængelig på foreningens hjemmeside.
Oplysninger om medlemmer:
De oplysninger, der registreres, er dem, der er nødvendig for opkrævning af kontingent og for foreningskommunikation, og i relation til personoplysninger er det:
– Navn
– Adresse
– E-mail
– Telefonnummer

Ovenstående oplysningerne afgives af det nye medlem enten skriftligt eller mundtligt.

Medlemskartoteket har kun bestyrelsen adgang til.

Oplysningerne må kun anvendes til ovenstående formål.

Udtrådte medlemmer slettes i medlemskartoteket efter udløb af sidste års medlemskab.

Godkendt af bestyrelsen: 12-06-2018

Uddybende bemærkninger til foreningens privatlivspolitik:

Hvem er vi

Se information om os her.

Hvilke personlige data vi indsamler og hvorfor vi indsamler det

Hvis du bestiller varer eller afsender kontaktformular eller tilmeldingsformular, modtager foreningen de udfyldte data. Foreningen kan endvidere se, hvilken IP-adresse henvendelserne kommer fra, men kan ikke se hvem IP-adressen tilhører.

Foreningen beholder de indsendte data, så længe det tager at udføre en ordre, besvare henvendelsen, eller så længe du er medlem af foreningen.

Cookies

Benyttelse af denne hjemmeside kan medføre, at cookies bliver sendt til og gemt i din browser. Disse cookies understøtter hjemmesidens funktionalitet eller gør det muligt at indsamle anonym statistik om brugen af hjemmesiden.

Indlejret indhold fra andre websteder

Artikler på dette websted kan indeholde indlejret indhold (f.eks. videoer, billeder, artikler osv.). Indlejret indhold fra andre websteder opfører sig på nøjagtig samme måde, som hvis den besøgende har besøgt det andet websted.

Disse websteder indsamler måske data om dig, bruger cookies, indlejrer ekstra tredjeparts sporing, og overvåger din interaktion med dette indlejrede indhold, heriblandt at spore din interaktion med indlejret indhold, hvis du har en konto og en logget ind på det websted.

Hvem vi deler dine data med

Foreningen har tilknyttet et webdesignfirmaet KSA Design & IT Service, som i forbindelse med fejlrettelser og udvikling har mulighed for at tilgå data sendt gennem hjemmesiden. Derudover deles data ikke med nogen.

Hvilke rettigheder har du over dine data

Hvis du har en konto på dette websted, eller har skrevet kommentarer, kan du bede om en eksporteret fil med de personlige data vi har liggende om dig, heriblandt alt data, du har givet os. Du kan også bede om, at vi sletter alle personlige data, vi har om dig. Dette indbefatter ikke nogen form for data, som vi er forpligtede til at gemme af administrative, lovmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde.

Hvor vi sender dine data

Besøgendes kommentarer kan muligvis blive kontrolleret af en automatisk spam-genkendelse tjeneste.

Andet

Denne hjemmeside bliver hosted af Simply.com, som muligvis også har adgang til logfiler og lignende, som kan indeholde data, der kan forbindes med din browsersession på denne hjemmeside. Vi henviser til Simply.coms datapolitik for yderligere oplysninger.

Interne retningslinjer – Behandling af personoplysninger

Behandling af personoplysninger – interne retningslinjer
Dataansvarlig:
Foreningens bestyrelse har besluttet, at den dataansvarlige er kassereren.
Former for registrering af personoplysninger:
Der forekommer følgende former for registrering af personoplysninger:
– Oplysninger om medlemmer
– Foredragsholdere med betaling af honorar (Bilag: Arrangementsaftale)
Oplysning om medlemmer:
Som medlemmer betragtes alle, der skal betale kontingent.
De oplysninger, der registreres, er dem, der er nødvendig for opkrævninger og for foreningskommunikation, og i relation til personoplysninger er det:
– Navn
– Adresse
– E-mail
– Telefonnummer

Ovenstående oplysningerne afgives af det nye medlem enten skriftligt eller mundtligt.
Medlemskartoteket registreres af kassereren på privat pc og af hensyn til sikkerheden tages sikkerhedskopi hver måned.
Adgangen til pc’en, der befinder sig på kassererens bopæl, kræver password og datakommunikation er sikret via firewall.
Medlemskartoteket har kun bestyrelsen adgang til.

Udtrådte medlemmer slettes i medlemskartoteket efter udløb af sidste års medlemskab.

Foredragsholdere med betaling af honorar:
Foreningen har ikke aflønnede medarbejdere, men indgår honoraraftaler med foredragsholdere.
Af hensyn til den krævede oplysningspligt til SKAT af udbetalte honorarer, indhentes der oplysninger fra hver foredragsholder om deres CPR nr. og betalingskonto.
Disse oplysninger indhentes af kasserer, som også forestår indberetningen til SKAT. Oplysningerne vil fremgå af bogføringen og bliver opbevaret i de krævede 5 år, hvorefter de destrueres på forsvarlig måde.
Bogføringsmaterialet befinder sig på kassererens bopæl, bortset fra når årsregnskabet skal revideres.

Bogføringsmaterialet destrueres efter udløbet af fem år.

De interne retningslinjer er godkendt af bestyrelsen på møde: 12-06-2018